................................................. Pokud budete mít zájem o některý výrobek, můžete mi napsat na e- mail: lenkavcelka@centrum.cz ...............................................

úterý 11. března 2014

DOMÁCÍ ČERSTVÝ SÝR - bez použití syřidla


Čerstvý sýr je velmi snadný na výrobu a nemusí zrát, nýbrž se ihned po vyrobení jako čerstvý konzumuje. U tohoto sýru můžete docílit originální chuti přidáním různého koření a bylinek.



ČERSTVÝ SÝR
/ cca 520 g /

1,5 l čerstvého mléka
0,5 l podmáslí
půl kelímku kysané smetany
půl kelímku bílého jogurtu


Používá se čerstvé mléko nejlépe plnotučné 3,5 % tuku ( trvanlivé v krabici, UHT ne). Kysaná smetana nejlépe bez přidaných škrobů a poctivý bílý jogurt. 

Postup:

Podmáslí, kysanou smetanu a jogurt nalijeme do většího hrnce a promícháme metličkou. Přilijeme mléko a necháme půl dne odpočívat při pokojové teplotě.

Poté vše zahřejeme po dobu 45 min. Četla jsem na 40°, ale při této teplotě se nic nedělo, proto jsem zahřála víc. POZOR NEVAŘIT !!
Po pár minutách vznikla pudinková hmota a poté se začala oddělovat syrovátka od sýřeniny.

Nyní jsem velmi opatrně a pomalu zamíchala především odspodu, aby nedošlo k nadměrnému zahřátí.Vyčkávejte a až bude syrovátka vodová, již neohřívejte a směs nalijte do plátýnka či plenky.





 Nejprve jsem vložila plenu do cedníku a větší část syrovátky odkapala do mísy. Poté jsem plenu pověsila a nechala kapat asi 2 hod.


Množství syrovátky bylo cca 1,5 l

Vychlazenou jí ředím s ovocnou šťávou. Mňam.

Něco málo o syrovátce se dočtete zde


Hustý sýr jsem osolila a přidala sušené bylinky.
Lze přidat i česnek, křen, jarní cibulku, papriku, různé druhy koření, olivy, ořechy,
nebo med, rozinky a jemně strouhanou karotku....
Zkrátka co Vás napadne ;-)


520 g sýra jsem vložila do kelímků a opět posypala bylinkami. 
Můžete ihned jíst nebo nechat v chladu rozležet chutě a konzumovat druhý den.



17 komentářů:

  1. Zajímavé, tohle neznám a určitě to stojí za vyzkoušení. Zvlášť když máme pravé kravské mléko. A opravdu se to ohřívá 45 minut? Není to dlouho? Nevím, neznám, proto se hloupě ptám:_)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta doba odpovídá době při sýření kupovaným syřidlem. Používám na pravé kravské mléko předem pasterizované při 63 Celsia po dobu 20min, Syřidlo jsem koupila na slovenském internetovém obchodě, posílají se tabletky dopisem, takže poštovné tak za 25Kč. (www.syridlo.cz) Lze udělat něco jako feta sýr, pak naložit do olivového oleje s bylinkami. Syrovátkou zadělávám chleba.

      Vymazat
    2. Hani a co vyrábět sýr pomocí syřidla ? Tobě by se to určitě zamlouvalo, když máte kravičku. Jinak u tohoto sýru bylo psáno 45 min., ale záleří na podmínká. Možná budeš zahřívat jen 30 min.

      Vymazat
  2. jů Leni, moc tě zdravím. To musí být výborný, ten sýr i syrovátka. Určitě někdy vzkouším. A rolovala jsem dolů a růžičková zástěrka, polštářek i ptáčci se ti moc povedly. Krásný fakt.
    přeji ti krásné skorojarní dny Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, sýr je dobrý, vyzkoušej. U mě to byl takový první pokus. Víc mě láká výroba se syřidlem.
      Děkuju za pochvalku šitých věcí.
      Ahoj :-)

      Vymazat
  3. Tento sýr bych si s chutí dala,žádná chemie....Šárka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šári, sýr je smetanový, jemný a určo stojí za vyzkoušení.

      Vymazat
  4. U nás bývá o čerstvý sýr celkem boj. Už mě napadlo ho zkusit, ale neměla jsem recept. Leni, díky za něj, vyzkoušíme. Příjemné odpoledne! Adriana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adrianko, má původní představa byla, že vznikne tužší sýr, ale to by musel sýr daleko delší dobu odkapávat v nádobce. Více info je na internetu. Tento postup je rychlý.
      Ať se Ti sýr povede :-)
      Měj se hezky. L.

      Vymazat
  5. Moc děkuji za návod Leničko,určitě vyzkouším!
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli, rádo se stalo.
      Zítra jdu vařit červenou čočku ;-)
      pááá.

      Vymazat
  6. Leni,
    moc děkuji za popis na sýr!! ten určitě vyzkouším hned o víkendu- dala bych si ho s jarní cibulkou!! :o)))
    krásné jarní dny
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, tak ať vám chutná. Kdyžtak dej vědět, jak se dílo povedlo ;-)
      I Tobě hzeké jarní dny.
      Ahojky.

      Vymazat
  7. Leni, tak tohle musím vyzkoušet .... díky za receptík.
    Hezké jarní dny ... Věra

    OdpovědětVymazat
  8. Ευχαριστώ για το νόστιμο φρέσκο τυρί! Ευλογία!
    Καλημέρα!

    OdpovědětVymazat
  9. Leničko, děkuji za recept, určitě vyzkouším. Dělám si doma Lučinu a to je taky velká basta. Pá a opatruj se Lea

    OdpovědětVymazat
  10. Leničko, dnes jsem posnídala sýr podle tvého receptu - a nemá chybu.Myslím, že se u nás stane stálicí !!děkuji za návod ♥Iva

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za milé komentáře a návštěvu blogu. ♥♥♥ Lenka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...